BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Пламен Петров: Успешният мениджър е дисциплиниран, отговорен и динамично балансира грижата към хората и твърдостта към фактите и резултатите

По покана и с любезното домакинство на Гранд Хотел и СПА Приморец в два последователни дни – 27 и 28 ноември (сряда и четвъртък) в Бургас ще гостува Пламен Петров от Equinox Partners. Той има над 20 години опит в управлението на процеси и екипи и в морския град ще влезе в ролята на фасилитатор на две отделни ценни събития, насочени към мениджърите, които желаят да работят по-успешно и ефективно – представяне на тематични книга и обучение.

На 27 ноември (сряда) от 18:00 часа Пламен Петров ще представи пред бизнес общността в Бургас своята книга „Студен душ за мениджъри“.

Четивото събира различни теми от мениджърската практика, които подпомагат вникване в разнообразни аспекти на работната проблематика от страна на ръководните служители. Всяка тема е допълнена с насоки за разпознаване на спецификите и релевантни реакции за успешното преодоляване и изработване на оптимален работен процес.
Събитието е с вход свободен.

На 28 ноември от 9:30 до 16:30 часа ще се проведе обучение „Ефективна комуникация и мотивация за мениджъри“.

Тренингът ще обхване часовете от 9:30 до 16:30. Подходящ е за мениджъри на екипи. Ще бъде изцяло практически, с реални казуси и с реални решения за хората в групата – за повишаване ефективността на комуникацията в екипите, както и за повишаване на ангажираността и мотивацията в работата. Цена за участие в еднодневното обучение: 89.00 лева на участник

В последните години на корпоративната си кариера г-н Петров работи за IBM, където инициира първата вътрешна коучинг инициатива за България.

Има MBA от City University оf Seattle и е завършил програмата на Маршал Голдсмит “Stakeholder Centered Coaching”. Води лидерски програми за развитие на ръководители на екипи за клиенти като Google, HP, CEZ, ABB, Latecoere, Strypes, Naxex Technological Development, Nevexis, A Data Pro, Advent, Tymbark Bulgaria, Каменица, Каолин АД и много други.

Създател на популярния подкаст “Сутрешно предаване за мениджъри”, в който представя много теми от мениджърската практика и провокира слушателите да погледнат към себе си и да станат по-добри лидери.
Повече – разказва самият Пламен Петров.

Г-н Петров, защо избрахте Гранд Хотел и СПА Приморец за среща с Бургас?

Изборът беше много лесен, тъй като Гранд Хотел и СПА Приморец и знаково място за събиране на интелигентни и търсещи хора не само за Бургас, но и на национално ниво.

Защо обучение „Ефективна комуникация и мотивация за мениджъри“ е необходимост за всеки съвременен мениджър?

Събитието е ценно, защото в кратко време синтезира много добри практики от работата с мениджъри на различни компании, работещи в българска среда и в условията на нашите собствени национални ресурсни ограничения. Ще разберем, че в крайна сметка, единствените ограничения, които имаме в работата си са тези, които сами си поставяме.

Бихте ли споделили повече за Екуинокс Партнерс, от които сте част?

Компанията създадох заедно със съпругата си през 2011 в София. Името ѝ подсказва каква е философията ни за бизнеса и живота.

н Петров

Етимологичния произход на думата „Equinox“ идва от латински и означава „равноденствие“ и „равнопоставеност“.

Наличието на равнопоставеност, взаимно уважение и баланс са отправните ни точки в работата. Компанията е тясно специализирана в дейност като изнесен партньор на клиентите, за развитие на техните мениджъри като добри ръководители на екипи. Клиентите с които работим в последните години са най-вече от сферата на производство и ИТ.

Как подхождате към даден проблем, с който се сблъсквате като мениджър?

Винаги и на 100% с един обикновен въпрос. И той е: „Как аз лично „допринасям“ този проблем да възникне и да съществува?“. Всички проблеми в работата ми, които съществуват хронично, са налични единствено и благодарение на това, че аз по някакъв начин „допринасям“ за тяхното съществуване – с моите действия или бездействия.

Възникването на проблеми не е нещо лошо – те са бушони, които ни предпазват от големи кризи.

Големите кризи в екипите почти никога не се случват внезапно. Те избухват внезапно, но подготовката им продължава месеци и години, тогава, когато мениджърите неглижират проблемите и обвиняват някой друг за тяхното съществуване, вместо да погледнат към себе си да видят това, как самите те „допринасят“ за тяхното съществуване.

Кой е въпросът, който най-често чувате от мениджъри в различни компании?

Най-често задаваният въпрос е „Как да задържим и мотивираме хората, които не са мотивирани?“

Какви са качествата, които успешният мениджър притежава?

На първо място смиреност и вглеждане и опознаване на собствените ценности, цели и мечти. На второ място – смелост за действие. На трето място – дисциплина. И на четвърто последно място – хумор, но само в краен случай.

Умеят ли хората на ръководни позиции у нас да общуват пълноценно с екипите си и коя е най-често срещаната грешка, която допускат?

Хората на ръководни позиции, които общуват пълноценно с екипите са единици. Буквално са единици. Почти всички имат желание да го правят, но малко успяват да преборят собственото си его и слепи петна, за да го направят пълноценно. Най-често срещаната грешка е обвинението към другите за собствените неуспехи.

Как бихте описали успешната връзка ръководител – екип?

Бих я описал като човешка връзка. Това е най-важното – ръководителят и екипа да се виждат и общуват човешки като хора, а не през маски, роли и външни очаквания.

Какво бихте посъветвали мениджърите у нас?

Бих ги посъветвал да следват по-малко чужди съвети и да се доверяват повече на опита и интуицията си. Дори и да сбъркат, собственият им опит ще бъде по-добър учител, от чуждите съвети. Естествено, бих ги посъветвал, да не следват и моя съвет, а да пробват това, което им подсказва интуицията.

Бихте ли препоръчали литература, която всеки мениджър е добре да прегледа?

Силно препоръчвам 3 книги – “Към себе си” на Марк Аврелий, “Нравствени писма до Луцилий” на Сенека и “Принципи” на Рей Далио.

Автор и водещ сте на много популярен подкаст за мениджъри. Как стигнахте до идеята за него?

Стана спонтанно, когато една сутрин в офиса си получих по куриер персонализиран подарък от един хотел, който беше изпратил няколко много елегантни вещи за офиса ни. Когато видях с каква грижа са изпратени тези вещи, веднага изпитах реципрочно чувство да им се обадя, да им благодаря и да им върна жеста по някакъв начин.

Записах този „аха“ момент в един подкаст, споделяйки, че малките жестове в бизнеса имат голямо значение…и така тези записи продължават вече 388 епизода към този момент с различни научавания с моменти като този, които възникват както в офиса ни, но най-вече в тренинг залата при работата с мениджъри от различни компании.

Трудно ли събрахте аудитория?

Не, аудиторията се създаде и увеличи съвсем органично от човек на човек през работата ми с различни компании. Всеки месец работя със стотици мениджъри от различни екипи в страната и чужбина и реално те или вече са слушали подкастите преди да се срещнем в залата, или започват да ги слушат след това, тъй като някои подкаст епизоди са част от учебните материали в лидерските ни програми.

Факт отскоро е първата Ви книга „Студен душ за мениджъри“. Как се решихте на нея?

Писанието на книга стоеше в списъка ми с дневни задачи от 4-5 години. Прехвърлял съм си тази цел в десетки тефтери, докато едва миналата година седнах да пиша сериозно.

Първия ръкопис спрях и изтрих, когато бях до половината.

Бях прекалено повлиян от философията на стоиците и си дадох сметка, че книгата ми се превръща в модерна абстрактна версия на стоицизма, вместо да има наистина плътен и собствен характер. След като изтрих всички страници, стартирах от начало и то с началото на собствените ми подкасти.

Реших да използвам аудио епизодите като отправна точка и да развия тезите по всяка тема, като към това оставя линк към всеки първоначален епизод в самата книга. Има голяма времева разлика между аудио записите на подкаста и съответната глава в книгата, което ми позволи да обогатя книгата не само с основните уроци от подкаста, но и с допълнителни идеи и въпроси, които са ми са се появили след това.

Какво е за Вас текущото Ви занятие като ценност, удовлетвореност, предизвикателство?

В момента прекарвам работно си време в три основни неща – на първо място прекарвам време с екипа си, за да създаваме всеки ден вдъхновяваща визия за промените, които искаме да видим във и около нас. На второ място, водя всяка седмица различни лидерски програми за мениджърите на компаниите, които са ни клиенти. И на трето място прекарвам време в четене и писане.

Удовлетворението се появява като страничен резултат от добре свършена работа, а не като нещо, което целенасочено преследвам на всяка цена. Единственото постоянно предизвикателство е в днешния ден да съм по-добър във всичко, което правя, от вчерашния.

Отправям покана, към ръководителите на екипи, които изпитват ежедневните болки на растежа и на работата в непрекъснато променяща се среда.

Заповядайте на 28 ноември (четвъртък) в Гранд Хотел и СПА Приморец. Ще ви очаквам, за да комуникираме подробно относно „Ефективна комуникация и мотивация за мениджъри“. Във времето, което ще прекараме заедно ще намерите отговори на много въпроси, които ви вълнуват при работа с вашите екипи и ще си тръгнете заредени и вдъхновени от приятния „студен душ“, който сме подготвили.

За повече информация и запазване на място:
+359 877 850 001 | concierge@hotelprimoretz.bg

Материалът Пламен Петров: Успешният мениджър е дисциплиниран, отговорен и динамично балансира грижата към хората и твърдостта към фактите и резултатите е публикуван за пръв път на Новини от Бургас.

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!