BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Ревизори влязоха в община Созопол, кметът се отчете за 100 дни управление

„Обещахме да направим ревизия на общината и тя вече е факт”, заяви кметът на Созопол Тихомир Янакиев.  Днес там е започнала работа комисия, която ще направи одит за 10 години назад . Едва след нейния доклад ще стане ясно какво точно наследство е оставила администрацията на Панайот Рейзи.  Янакиев пое управлението с 25 млн. неразплатени разходи.

Той отчете 100-дневният период на управлението си, като подчерта, че общината вече е разплатила 800 хил.лв. от огромния дълг, който й остави администрацията на Панайот Рейзи. Той обеща, че неговият екип няма да остави нищо неразплатено. Вече са направени икономии за 2,5 млн.лв., основно от капиталови разходи със собствени средства.

От началото на управлението си Тихомир Янакиев е стартирал два проекта – за ремонт на рибарското пристанище и за разширение на пожарната служба.

Днес кметът обяви и първия обществен съвет в Созопол.

Бившият областен управител Константин Гребенаров и известният бизнесмен Савко Калата влизат в обществения съвет на Созопол. Това обяви днес кметът Тихомир Янакиев, който направи и отчет на първите 100 дни от управлението си.

Общественият съвет се състои от 17 души.

В него влизат още бизнесменът Димитър Бошнаков, Никола Калоянов,  Елена Котакова, художникът  Иван Бахчеванов, музикантът Росен Костов и представители на всички неправителствени организации в Созопол. Те ще генерират идеи за управлението на града, да изискват отговорности от кмета и да са медиатори между него и останалите граждани.

„Искам тези хора да ми казват как стоят реално нещата, какви са проблемите, да ми бъдат котва, която ме държи на земята”, каза Янакиев. Те ще си изберат председател и ще започнат работа веднага, за да подготвят Созопол за летния сезон.

Някои от най-важните проблеми, които трябва да се решат преди началото му, представи главният архитект Радостина Георгиева.

За радост на десетките хора, които бяха препълнили залата, тя обеща, че градът ще посрещне туристите с променен облик. Ще се започне от така наречената „весела уличка” на крайбрежната алея на новия плаж, на която до сега безразборно бяха разположени всякакви сергии. Те, освен, че бяха грозни, задръстваха движението и пречеха на летовниците. Всичко това ще бъде премахнато, тротоарите ще бъдат освободени, а търговците ще бъдат преместени на по-подходящо място.

Сергиите с царевица, разположени на тротоара от общината до амфитеатъра, също ще бъдат премахнати.

Целият парк ще бъде освободен от платените атракции за деца, като ще остане само детската площадка, обеща Георгиева.  Площадът около старата поща също ще бъде разчистен.

Основният проблем и това лято обаче ще остане паркирането.

Кметът Янакиев обясни, че ще бъде въведена изцяло нова транспортна схема. Общината вече сама ще управлява платените паркинги, като за целта ще бъде нает „паяк”, ще се поставят бариери и общински служители ще събират таксите.  Ще бъде въведена синя зона, мисли се и за зелена.

Общината търси възможности за създаване на още паркинги, които да освободят града от задръстванията, каза още кметът.

Той се надява да се срещне с министъра на културата, от когото ще поиска пространството до вълнолома край остров Св. Кирик и Юлита да се превърне в паркинг. Търсят се варианти и за създаване на буферни паркинги за автомобилите на хората, които работят в града през лятото.  Ще се мисли и за промяна на начина, по който се разрешават паркоместа на живеещите в стария град.

Всички тези идеи ще продължат да се осъществяват и през следващата година, като се надяваме другото лято градът ни да изглежда по съвсем друг начин, заяви Тихомир Янакиев.

 

Материалът Ревизори влязоха в община Созопол, кметът се отчете за 100 дни управление е публикуван за пръв път на Новини от Бургас.

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!