BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian
Facebook

Туроператори: Трябват ни компенсации сега, а не след няколко месеца

Компенсациите за бизнеса трябва да са бързи, да дойдат навреме, а не след няколко месеца. „Да може при облекчени условия да се получи помощ от фирмите само за няколко дни“, това коментира пред Gramofona.com Маргарита Станкова от туроператорската агенция „Зита травел“.

Тя е кандидатствала за помощи още при първото затваряне на държавата, но заради техническа грешка тогава не е успяла да получи помощ. „Първата вълна ни се отрази много зле. Имахме много екскурзии, които не се състояха“, обясни Станкова и допълни, че въпреки трудностите, фирмата й е върнала парите на всичките си клиенти.

„Гърците излязоха много коректни и ни върнаха парите, които им бяхме превели. Партньорите ни от Чехия и от Великобритания обаче задържаха парите за бъдещи екскурзии. По същия начин ни задържаха парите и от България ер“, обяснява бургаският туроператор.

В момента туроператорските фирми реално са затворени. Новите мерки на властите предвиждат пълната забрана на организирани екскурзии в страната и чужбина до 21 декември.

„Тъкмо хората се бяха отпуснали. В края на август, септември и октомври имаше пътувания. Има страх, но на хората им се пътуваше“, обясни Станкова. Въпреки новите рестрикции в „Зита травел“ към днешна дата нямат откази на направените резервации за новогодишните празници. „Хората обаче се притесняват и питат. В момента записванията са доста облекчени. Иска се минимално капаро, а срокът за доплащане на екскурзиите е много дълъг – до 10-15 дни преди тръгването. Но въпреки това клиентите са притеснени“, допълни Маргарита Станкова.

Тя признава, че макари и да има драстичен спад, все пак има интерес към пакетите за Нова година. „Миналата година по това време имахме 200 записвания, сега са 50.“

Интерес има и към пакетите на българските хотели, макар че родните туроператори не обичат да работят със сънародници. „Много е трудно с българските хотели. Същата цена, която дават на туроператорите дават и на рецепция, което е некоректно. Все пак ние работим, ние правим реклама на тези хотели и насочваме клиентите към тях“, обобщава ситуацията Маргарита Станкова.

Източник: gramofona.com

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!