Дистанционното обучение може да се удължи до 13-ти април
+
–
Това става ясно от писмо на министър Красимир Вълчев до директорите. Заповедта за това обаче трябва да дойде първо от здравното министерство, съобщава /nova.bg
От просветното министерство потвърдиха, че вероятността онлайн обучението да продължи до края на извънредното положение е почти сигурна. Затова са изпратени и препоръки към директорите и класните ръководители за нова организация на работата. Дневната натовареност на учениците от 1-ви до 7-ми клас трябва да продължава до 6 астрономически часа, а на тези от 8-ми до 12-ти – до 7 часа.
Препоръката на министъра е приоритетно да се залага на уроците по български език и литература, математика и природни науки, а часовете по изкуства и технологии да стават чрез поставяне на индивидуални или екипни задачи за изготвяне на проекти и презентации. Часовете по физическо пък да включват леки упражнения в домашни условия.
И още препоръки – учителите да не залагат само на нови знания, но и на уроци за упражнения и затвърждаване на материала. Също така преподавателите трябва да си водят бележки за работата и за напредъка на учениците, а при необходимост да предоставят обратна връзка на родителите.
В писмото си министър Вълчев признава, че никой не е бил готов за тази ситуация, но въпреки това системата се е справила с предизвикателството с енергия и ентусиазъм. Удължаването на времето, прекарано в онлайн обучение обаче ни изправя пред задачата да направим електронната форма на обучение още по-пълноценна.
В неделя показахме едно цяло семейство, превърнало дома си в импровизирано училище. Родителите Дора и Ангел са учители, а синът им Денислав – ученик в 10-ти клас. Помолихме ги обаче да споделят не само успехите, но и трудностите пред които ежедневно се изправят.
„Аз не мога да видя как те пишат, което за мен е много важно. Трудно е, че не можем да правим писмени текстове. Трудно е, защото самите тестове понякога изискват писане от децата, а когато са през платформата те са основно с избираеми отговори“, казва Дора Ангелова.
Учителката по български обаче е убедена, че учениците й ще успеят да наваксат целия материал, който е необходим, за да завършат годината. Проблем обаче може да дойде при изпитването. „За писмено не гарантирам, защото ще хитруват и ще използват всякакви източници, с които могат да се снабдят, но устно ще мога да ги изпитвам“, категорична е тя.
Учителят по информатика Ангел Ангелов е убеден, че преподавателите трябва ежедневно да синхронизират работата си, за да уеднаквят начина на преподаване. „Всеки учител като цяло използва това, което на него му е удобно. Някои използват виртуални класни стаи, други по имейли изпращат задачи и се оказва, че ученици от 5-6-ти клас, за да работят активно трябва да имат инсталирани 5-6 акаунта някъде, да работят с поне 4-5 платформи“, коментира той.
Единствените учители, които за момента не изпитват никакви трудности с дигиталното обучение са тези по физическо. Пример за това е училището в село Долни Цибър, където учениците всеки ден тренират в домашни условия.
Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!